11 עריכת אובייקט

עריכת אובייקט

לכל גוף בטינקרכאד יש מאפיינים אותם ניתן לערוך בחלון הinspector .

לצורך ההדגמה

  1. אצור קובייה .

כעת מכיוון שהקובייה בחורה מוצג חלון האינספקטור, אם אגע ברקע אבטל את הבחירה והחלון יעלם.

לכן נבחר שוב את הקובייה והחלון מוצג

שימו לב שלחלון יש שני מצבים מצב פתוח ומצב סגור המיועד לאפשר הגדלה של אזור העבודה.

אם מסיבה כלשהי הוא סגור אצלכם תפתחו אותו במשולש הקטן  בצדו השמאלי

כעת ניתן לראות שבחלון האינספקטור מופעים המאפיינים של הקובייה.

  1. נערוך את אורכה, רוחבה וגובהה.
  2. אפשר לעגל את הפינות באמצעות המאפיין רדיוס
  3. ואף לשלוט ברמת ההחלקה שלו באמצעות המאפיין סטפס

לכל אובייקט שיילקח מהספרייה יש מאפיינים שונים, למשל

  1. ניצור גליל.
  2. כעת יש לנו שליטה על כמות החלוקות Sides מהן נבנה הגליל. מספר נמוך של חלוקות מייצר צורה פוליגונלית ומספר רב של חלוקות מחליק ומעגל אותה.
  3. גם כאן יש באפשרותנו לעגל את הפינות ע”י הגדלת הערך בBEVEL
  4. והחלקתו באמצעות Segments

עוד בחלון האפשרות להגדיר כל אובייקט כחור או כחומר מלא. למשמעות הנגזרת מכך אכנס בסרטון נפרד.

לסיום ואולי הכי חשוב לצרכי הדמייה זה עריכת הצבע של האובייקט

  1. אשר ניתן לבחור אותו מתוך פלטה קבועה
  2. או ע”י יצירת צבע ספציפי באזור CUSTOM, כאן נבחר תחילה את הגוון.
  3. ואז נמהל אותו בצבע לבן בכדי להבהירו או שחור על מנת להכהותו.