15 הזזת גופים

הזזת גופים

בחירה + הזזה במקביל לרצפה

על מנת לשנות את מיקומו של האובייקט במרחב התלת ממדי, כל שעלי לעשות הוא, לתת קליק על האובייקט באיזור צבוע וריק ללא מנקודות ולגרור אותו למקום הרצוי שם אשחרר את העכבר.

ניתן לראות שגרירה מסוג זה מאפשרת הזזה בממד העומק שזהו ציר ה Y, ולצדדים שזהו ציר ה X.

 

הזזה מעלה ומטה עם העכבר

ניתן גם לשנות את גובהו של האובייקט ע”י זאת שנשים את העכבר על הפקד בצורת החץ השחור, נמתין שצבעו ישתנה לאדום, וכעת ניתן לגרור את הקובייה למעלה ולמטה בהתאם לצורך.

שימוש בחצים

כאשר רוצים להזיז אובייקט על ציר אחד בלבד מבלי שצירים אחרים יושפעו, מומלץ להזיז את האובייקט באמצעות המקלדת.  שימוש בחץ השמאלי יזיז את הקובייה שמאלה כאשר השימוש בחץ הימני יזיז אותה ימינה.

CTRL + חצים מעלה מטה

על מנת לשלוט בקובייה בממד הגובה באמצעות המקלדת, אנחנו נעשה שימוש בחצים מעלה ומטה בשילוב עם לחיצה והחזקה של מקש ה CTRL

 אני לוחץ על CTRL ומחזיק אותו לחוץ, וכעת אני משתמש בחץ העליון על מנת להרים את הקובייה או ובחץ התחתון על מנת להוריד אותה.

חצים + SHIFT

במקרים שבהם האובייקט שלנו קטן, ואני מעוניין להזיז אותו מרחק רב באמצעות המקלדת . ניתן לראות שלוקח זמן עד שהאובייקט חוצה את המסך מקצה אל קצה. ניתן להאיץ את קצב ההזזה של הקובייה באמצעות הלחצן SHIFT . אנחנו נלחץ על SHIFT ונחזיק אותו לחוץ במקביל נשתמש בחץ ימינה  או שמאלה על מנת להזיז באופן מהיר את האובייקט מקצה לקצה.

עבודה מהטל על והמשך מהטל צד

במידה ואנחנו מעוניינים להניח אובייקט אחד על אובייקט אחר, לדוגמא נרצה להניח גג ירוק בראש הקובייה. אנחנו יכולים ליצור את הגג, אנחנו נזיז אותו כך שיגע בקוביה.

ועכשיו נרים אותו ונתקן שוב את המיקום.

 

יש מקרים שבהם האובייקטים יושבים אחד על השני באופן מושלם,

זאת עד שאני מזיז את המצלמה ומגלה שהם ממש לא היכן שחשבתי שהם.

כמוכן, חשוב לדעת שהניסיון למקם אובייקט כאשר המצלמה שלי ממוקמת נמוך וקרוב למשטח העבודה יוביל אותי פעמים רבות לאובדן שליטה על מיקום האובייקט.

 

על מנת להמנע משתי התופעות האלו זכרו שהדרך הנכונה לפעול היא פשוטה מאוד. יש להרים את האובייקט לגובה הרצוי, להסתכל עליו מלמעלה למקם אותו במיקום המדויק, ורק לאחר לחזור ולתקן את גובהו מהטל הצד.